lördag 30 januari 2010

Nu är den borta=(

Nu har jag precis sett min bil rulla ifrån gården, lite ledsamt, eller ganska mycket! Det har varit "min" bästa bil som jag har kört. Men med ganska många tusenlappar på banken, som ska göra oss ett billån mindre, känns det väldigt bra ändå. Det blir mer än 2000 kr mindre i utgifter varje månad och det är inte helt fel när man ska gå på föräldrarpenning.
Hilma blev lite fundersam över att det kom en tjej och kille och tog mammas och Hilmas bil. Det får dom inte, upprepade hon hela tiden.


Så detta är våran nya bil som Hilma, jag och bebisen får åka i på dagarna. Den har inte körts eller flyttats på ett antal veckor, det kan ni kanske ana med tanke på den meter djupa snöhögen på taket! Den får duga gått och väl. Att slippa ett billån trodde jag aldrig att vi skulle få uppleva.


Ikväll är det dags för Larssons släktträff, det är nog snart dags att ladda upp för denna tillställning som ska vara något utöver det vanliga. 105 personer som tillhör familjen Larsson...var ska kvällen sluta! Tror dock inte vi blir kvar allt för länge, det beror lite på Hilma, min rygg och foglossningen. Någon dans på bordet för min del blir det nog inte!

Inga kommentarer: