lördag 23 januari 2010

4 veckor kvar...

Idag är det "bara" fyra veckor kvar tills lillskrutten ska komma. Vi får se när den är redo att titta ut, jag hoppas bara inte under Roines utbildningsdagar veckan innan BF. Då kommer jag bli super nervös, om han ska ta sig från Stockholm och hem, om värkarna börjar. Så vi håller tummarna att inget händer innan den 12:e, efter det får den mer än gärna komma!

Igår bäddade vi och ställde spjälsängen på plats i vårat sovrum. Hilma var med hela tiden och fixade och fick lägga dit sin nalle hon handlat till bebisen, som hon döpte till Rasmus. Idag har vi (Roine) storstädat badrummet och vi ställde då dit skötbordet när han ändå höll på. Sen har jag hunnit med att bakat semlor och kokoskakor, så nu finns det lite annat fikabröd i frysen förutom allt saffransbröd som är kvar. Vi ska se till att bilbarnstolen även kommer in från boden, så vi kan tvätta den lite.
Fick lite panik i veckan över att vi inte gjort någonting för att förbereda för bebisen, nu känns det lite bättre! Ett litet tag till får den allt stanna där inne. Se om dom ringer om vagnen i veckan också, skulle kännas lite bättre att ha den hemma. Kanske ingen panik om den inte skulle hinna komma, men roligt om den kommer så vi får hämta den. Testköra lite=).
Sen måste jag baka lite mera saker för att förbereda inför Roines födelsedag också Visst kan man handla fikabröd, men jag tycker inte det känns bra. Jag vet att jag kommer stå där och baka till hans födelsedag dagen innan om det behövs. Konstigt att folk har höga förväntningar när dom kommer hit, jag vet att jag får skylla mig själv. Ibland blir jag så trött på mig själv att jag känner att jag måste ha hembakat hemma, det är inte alltid man har varken tid, ork eller lust att baka... Får försöka komma över det!

Imorgon ska vi till Malmköping och åka skidor/snowboard. Dock inte jag, jag får ta på mig en massa kläder och stå och titta på, roligt... Vi ska se om Hilma vill prova på att åka lite skidor. Hon är lite feg när det gäller nya saker som hon inte provat tidigare, så vi får se hur det går. Vi ska ta med oss mamma och pappa, sen ska min kusin med familj följa med också. För att Lisa ska komma ihåg lite av det hon lärde sig på skidskolan förra året. Så Hilma kan titta på henne och kanske vilja prova själv...positivt grupptryck kallas det va=)!?

Nu ska jag se till att det blir dammsugit här hemma innan det blir en dusch för hela familjen. Linn, Niclas och Tyra kommer hit ikväll för att umgås lite, äta lite mat och kanske spela lite sällskapsspel om barnen tillåter det=). Så bästa att sätta lite fart och inte sitta här vid datorn!

Ha en trevlig lördagskväll!

Inga kommentarer: