onsdag 27 januari 2010

Herregud, sluta snöa!!!

Herregud, nu får det väl ta och sluta snöa!!! Dom sa igår på vädret att det skulle komma ca 10-15 cm snö, jag kan lovar att jag har desto mera utanför min dörr. Jag har skottat små gångar från ytterdörren till källartrappen 4 ggr och är rädd att jag måste ut om en stund igen och ta en sväng till med snöskyffeln, inte riktigt vad min foglossning är sugen på. Men ska vi ta oss ut genom dörren imorgon så måste jag. Just nu visar dom väderkartan för morgondagen och den ser inte så rolig ut...det ska snöa hela natten och en stund in på dagen!
Jag tycker i vanliga fall om snö och har ingenting emot det, men när jag är själv hemma och tills på fredagkväll så är det inte lika roligt!

Imorgon har jag bestämt med mamma att hon ska hämta Hilma på dagis och sen ska dom åka buss in till stan (för att Hilma vill) och möta upp mig där. Jag tänkte åka in lite tidigare för att uträtta lite ärenden som jag måste göra och jag tänkte göra det i lugn och ro. Lite trist att gå själv, men skönt att slippa släpa runt på Hilma. Sen blir det nog en fika tillsammans med mamma och Hilma innan vi far ner för att Hilma ska få sin andra spruta. Se hur det går den här gången, eftersom jag tror att det inte kommer gå så bra, så får mamma följa med. Det underlättar lite om hon vägrar och om det slutar med att man måste hålla fast henne. Jag tyckte det var jobbigt att se henne så ledsen förra gången och med alla graviditetshormoner, så är det svårt att inte börja gråta själv.
Efter det har jag även beställt mat hemma hos mamma och pappa!

Tycker att det är jättejobbigt att vara hemma själv. Under dagen går det väl bra, men kvällen och framför allt natten är det jobbigast! Jag tycker inte om att sova själv! Jag hoppas på att Hilma kommer komma i natt och vilja sova i våran säng, så slipper jag sova själv hela natten=).
Larvig, kanske!? Är det inte konstigt att man hör 1000 ljud och steg så fort man lägger sig ner och har släckt lampan och ska försöka sova!? Usch...

Nehe, dags att bege sig ut i ovädret och ta sig ner till pannan för att slänga in dom sista pinnarna och skotta lite.

2 kommentarer:

Nissetroll sa...

Tar ni Eskilstuna den här gången? Visst födde du i Nyköping sist?

Nissetroll sa...

Tja, mysigt och mysigt - det är ju ett sjukhus liksom. Vet inte hur mysigt det kan bli...
Jag tänkte som så att alla som bor i Nyköping föder ju där och det är bara i extremfall som det blir kritiskt, det fanns ju inte barnavdelning i Katrineholm heller när de hade förlossning. Och de skulle väl inte ha en förlossning om det ansågs osäkert, men det är klart att OM det händer något så är det väl skönt att vara på plats.