fredag 1 januari 2010

1 januari 2010

Gårdagen var mycket trevlig. God mat, trevligt sällskap och med en Hilma som vägade sova. Tyra somnade som en stock vid 21 men våran lilla envisa Hilma höll sig vaken till efter 23 då hon efter mycket om och men somnade i sin vagn. I och för sig så var hon inte till så mycket besvär, hon gick mest runt med sin pyjamas, Frasse och napp och tittade vad alla gjorde och la sig på konstiga ställen emellan åt och vilade en stund, tex på köksgolvet när Linn och jag förberedde efterrätten.


Hilma och Tyra hade sin egna lilla fest under tiden vi andra förberedde våran mat. På deras meny stod det pommes och korv med ketchup. Inget klagomål där inte...och Hilma hade såklart fixat så det fanns festisdricka på bordet, mycket viktigt!

Eftersom det var fest hade jag köpte en varsin tablettask till dom, Tyras första (med tillåtelse från Linn). Hon trodde inte Tyra skulle klara av det...hennes var slut före Hilmas=). Är det fest så är det!

Idag har det varit en lugn dag här hemma. Hilma tog lite sovmorgon till 8.30 och underhöll sig själv en timme med Bolibompa och lite lek i hennes rum, innan vi gick upp. Sen har vi tillbringat våran dag på övervåningen med att röja ur Lill Skruttens blivande rum och även lite här och där. Vi blev inte klara, men någonstans måste man ju börja... planerna är att fixa golvet och taket innan den har tänkt att komma ut, men först måste en hantverkare komma hit och riva ner en kakelugn som vi ej använder och som jag inte tycker passar in i ett barnrum.

Nu är det dags att titta lite på film, se om vi kan komma överens kom någon bra. Kanske hinner jag somna innan den är påslagen=). Imorgon jobbar jag min näst sista helg, sista är nästa vecka, sen är vi lediga varje helg. Ska bli sååå skönt!

Inga kommentarer: