fredag 8 januari 2010

Fredag

Hilma fick för 20 minuter sen för sig att hon ville ha nappen och Frasse och här hemma betyder det att hon måste ligga i sin säng och vila/sova. Det gick hon med på och än så länge har hon inte kommit ner, så hon var nog trött och måste ha somnat. Det var ett bra tag sen hon somnade så här tidigt här hemma. Hos mamma och pappa kan hon sova så här tidigt, men då har vi oftast lämnat henne där strax efter 7. Så vi får se om jag måste väcka henne eller om hon kommer ner snart. Hon får inte sova mer än 1½ timme, då somnar hon aldrig ikväll.

Om ett par timmar ska vi åka in till stan och sätta in hennes födelsedag och julklappspengar som hon fick av farmor och farfar för ett halvår sen och i julas=). Bättre sent än aldrig. Vi måste även till Apoteket och hämta ut nya sprutor till mig, beställde bara halva dosen nu, 846kr räcker som utgift i januari. Kanske kan jag klara mig på dom också, det beror på hur länge jag måste ta dom efter förlossningen. Ingen billig historia!
Vi ska även träffa Linn och inhandla en present till en jobbarkompis. Sen sa Hilma att hon önskade sig en tröja... se vad vi hittar=).
Efter det ska vi fara upp till Kvantum för att äta lite tårta, Roines sista dag idag. Jag jobbar lördag och halva söndag så jag kan fira lite också=).

Ikväll kommer Kristin, Andreas och Wille hit på lite mat och ett och annat sällskapsspel, mys! Skulle verkligen behöva städa här hemma, men det får nog bara bli ett varv med dammsugaren idag och resten nästa vecka. Tror att jag ska vara så förnuftig och lämna den biten till Roine, men det är sååå svårt att bara sitta och titta på skiten och inte göra något åt det. Jag vet ju att jag får ångra det sen, om jag gör det!

Nu ska jag ta en dusch i lugn och ro, medan Hilma ändå sover!
Trevlig fredag på er!

Inga kommentarer: