tisdag 19 januari 2010

100119

Har precis hämtat Hilma från dagis. Man blir helt slut efter det. Efter en del tjat så är vi äntligen hemma. Jag slapp lämna henne idag, eftersom Roine skulle börja jobba vid 9.00 och Hilma ska lämnas vid 8.30. Så det passade så bra att han gjorde det. Så himla skönt att slippa gå upp på morgonen för att tjata, så jag sov tills jag vaknade. Det blev länge det, vet inte när jag fick sova så här länge senast, jag vaknade närmare 10.30. Inte för att jag känner mig mera utvilad än igår...men skönt var det=).

Dagarna känns så konstiga nu när Roine bytt jobb. Jag är van att vara själv med Hilma hela dagar och att han kommer hem sent. Igår åkte han hemifrån strax innan 11 (pga han som han skulle åka med hade sjuka barn) och var hemma igen 15. Han ringde nyss och sa att han åkte från Nyköping och kommer hem snart, rena lyxen! Så fort han ska sköta allting själv så tror jag hans dagar blir lite längre, iallafall till en början.

Jag funderar på om jag ska baka bullar när Roine kommer hem, eller om jag ska fortsätta dagen i samma lugna tempo som tidigare!? Nu blir det lite mys i soffan med Hilma framför Bolibompa. Eftersom hon inte sov på dagis, så tar vi fram nappen och Frasse en stund och tar det lite lugnt.

Inga kommentarer: