torsdag 14 januari 2010

Biskvibov i huset!

Roine lämnade hemmet redan vid 6.30 idag och åkte till Västerås. Hilma skulle som vanligt titta på Teletubbies på nedervåningen och Roine satte på det när han åkte. Efter ca 30 minuter brukar hon komma upp till mig och mysa och titta på Bolibompa brevid mig i sängen och detta gjorde hon även idag. Allt bra hittills! När vi var tvungna att gå upp från sängen och gå ner för att äta frukost innan det var dags att fara till dagis erkände Hilma vad hon gjort. Visserligen erkände hon bara knäckemackan som hon ätit. Smörpaketet på golvet och stolen vid bänken avslöjade henne rätt så snabbt. Nu var inte hennes frukostbuffé slut här utan hon sprang gladerligen in i vardagsrummet och hämtade den lilla lilla biten biskvi som fanns kvar och visade upp. Dock efter att jag frågat vad hon ätit mer, eftersom hon hade en chokladmustasch under nappen!

Det blev ett allvarligt samtal om vad som gäller med kakor innan frukosten och hon visste på än gång att hon gjort fel.
Det har hänt att hon ätit en och annan frukt innan frukost, men vi har lärt oss att ställa fruktskålen högt upp när vi går och lägger oss. Nu kanske vi måste köpa kylskåpslås också=)!?

Vissa kanske kan tycka att jag ska masa mig upp när Roine åker hemifrån för att vara på samma våningsplan med Hilma, så hon inte gör saker som hon inte ska göra. Kanske borde jag göra det, men just nu så är det skönt att få ligga så länge i sängen som möjligt på morgonen eftersom foglossningen inte gör det så lätt att sova på natten. Sen är det väl alltid skönast i sängen på morgonen! Sen ska det tilläggas att vi gjort så här ett par månader nu och det har gått så bra så, med undantag för 3 st försvunna päron...

3 kommentarer:

Marie sa...

Haha, härligt med kreativa barn!

Camilla sa...

Det är det som är jobbigt, men vill bara skratta åt dom och deras små hyss.

Håkan sa...

Hon vansläktas inte med far sin!