måndag 2 februari 2009

Testad

Då har Hilma fått sitt första riktigt utbrott här hemma. Det har varit några milda lite här och där, men det här var det värsta jag skådat från henne.

Vi var i köket och jag skalade potatisen, så säger hon basch (bajs) detta brukar betyda att antinge har hon bajsat eller så ska hon. Så jag tittade, men inget där. Då frågade jag henne om hon skulle bajsa och hon nickade. Nästa fråga till henne var då om hon ville bajsa på pottan eller toan. (Hon har aldrig gjort det, men måste börja bearbeta detta.) Hon nickade glatt och gick mot grinden. Så vi gick upp, hon gick med på att ta av sig byxorna...men sen hände det något. Hon skulle varken sitta på pottan eller toan och jag fick inte sätta på henne byxorna igen. Hon låg på golvet och skrek och grät och inget hjälpte. Jag försökte fråga henne vad hon ville och tog upp henne i famnen, men hon var hal som en ål och skrek bara mera.
Tillslut gick jag ut i hallen och ännu ett utbrott kom där. Tillslut tog jag upp henne och hon fick syn på korten som sitter inramade där. Sen var allt som bortblåst!

Det måste vara jobbigt när ingen förstår en!
Antar att detta var ett test från hennes sida för att prova hur jag klarade av det, får jag ge mig själv betyg så var det en solklar 5. Jag gjorde precis som experterna (iaf en som var på Nyhetsmorgon för ett tag sen) säger att man ska göra i sådana lägen. Se hur det fungerar ute bland folk sen=).

Inga kommentarer: