torsdag 5 februari 2009

Jagar Lovisa...

Sitter här och väntar på att klockan ska bli lite mera, då jag måste väcka Hilma och sedan åka till jobbet. Jobbar bara till 20 idag, det är skönt, hinner man sitta i soffan en stund innan man ska sova.

Har nyss ringt runt till Duka i Eskilstuna. Det är nämligen så här att vi samlar på Lovisa matservis och glas och nu har visst matservisfabriken gått i konkurs och det som finns i butiken är allt som finns att få tag på. Det har också visat sig att jag är inte den enda som samlar på denna servis. Men jag lyckades ringa och få tag på 4 kaffekoppar (har då 11st), ett uppläggningsfat och en stor skål. Så på lördag blir det att fara till Eskilstuna på besök och betala skiten. Inte kanske det roligaste att lägga pengarna på, det där är en stående sak på önskelistan till födelsedagen och jul. Som tur är skulle glasen finnas kvar, tillverkades inte på samma fabrik eller land.
Kan man verkligen göra så här!? Jag tycker kanske att man måste varna sina kunder...

Nu ska jag platta håret lite, kors i taket, inte lockigt!

Inga kommentarer: