lördag 14 februari 2009

Alla hjärtansdag

Idag är det visst alla hjärtansdag. Visst en mysig idé, men kan man inte visa att man älskar dom man älskar vilken dag som helst. Måste det finnas en dag för det. Jag tror dock att det måste det, jag har Roine som exempel. Han är duktig på att visa att han älskar mig, inget jag har att invända mot. Men det här man att köpa blommor är inte hans grej, det liksom händer aldrig. Så dagen är för dom som aldrig kan få arslet ur vagnen och gå till blomsteraffären=).
-
Våran dag började med mys i sängen en kort stund innan det var dags att gå upp för att jobba. Hilma fick sitt paket i sängen och blev överlycklig över sina kakor och sin kanelbulle. Hon blev till och med jättearg när hon var tvungen att lämna sakerna för att åka till mormor och morfar. Vi skulle ju fika i hennes rum klockan 07.10, det ingick inte rikigt i vårat schema.
-
Nu ikväll har vi ätit 3-rätters middag hela familjen, det var mysigt och nu är jag väldigt mätt!

Detta var förrätten. Chili och vitlöksstekta gambas med sallad, avokado och räkröra.
Riktigt gott!

Detta var efterrätten, Cocobanana. Väldigt enkel, men också väldigt god. Lite lagom efter oxfilén=). Den här gången fick till och med Hilma lite oxfilé, men jag tror hon tyckte efterrätten var godast iallafall.
-
Nu ska jag lägga ifrån mig datorn och börja ladda inför Melodifestivalen, missade den förra veckan, men nu är jag med! Se om maten smälter ner lite snabbt nu, så jag kan plocka fram godiset=).
-
Ha en bra Alla Hjärtansdag!

1 kommentar:

Nissetroll sa...

Godis får väl alltid plats?! Håller på att skriva svar till dig på Facebook.
Ha en trevlig kväll!
Kram