onsdag 25 februari 2009

Oväntade saker hände i Norrköping!

Kom på en sak igår kväll när jag låg i sängen strax innan jag skulle somna. Vi var i Norrköping igår som ni vet, ni som följer bloggen=). När det var dags att äta, så var det även dags för alla andra att äta. Vi hittade en plats tillslut men vagnen fick vi ställa där andra mammor hade skapat en barnvagnsparkering. Vi slog oss ner och åt våran mat vi beställt, men till Hilma hade jag med mig en liten matlåda. (Det ska tilläggas att vi satt längst in och längst bort på hela resturangen.) Min bror betalade och fick i uppgift att värma hennes mat också och allt som hade var en plastgaffel till Hilmas mat. Nu till det som förvånade mig utav Norrköpingsfolket i våran omgivning igår.

När jag frågade Niclas om han inte såg något bättre för Hilma att äta med, så svarade han att han inte tänkte så långt. Det var nog att beställa till mig, honom, värma Hilmas mat och fixa vatten till henne=), så nej, det hade han inte sett. Då rester sig kvinnan i 50 års åldern brevid oss och sa att hon skulle gå och kolla om hon hittade något bättre. Jag svarade snällt att det behövde hon absolut inte göra, men hon insisterade. Inte riktigt vad man är van vid, hon satt ju trots allt och åt!

Det andra som hände var att jag ställde Hilmas vagn som nummer 3 i raden och då längst ut i gången. Men vagn 1 och 2 försvann från resturangen före oss och jag tänkte att jag var tvungen att resa mig från hörnet och flytta på Hilmas vagn. Man känner sig redan ivägen när man dumpar en vagn bara så där. Men då händer ännu en oväntad sak. Ägaren (eller mamman) till vagn nr 2 flyttar in Hilmas vagn till väggen, så den inte står kvar där helt själv mitt på golvet!

Det finns trots allt väldigt vänliga och framför allt människor som tänker på en ibland. Nu vet jag inte vad som hade hänt om det var två män som satt och lunchade brevid oss eller om ett gäng pappor hade parkerat vagnarna brevid våran!?!?
Jag blev iallafall glad över det dom gjorde!

Inga kommentarer: