måndag 2 februari 2009

En bra dag!

Idag har jag nog varit den perfekta hemmafrun/flickvän och mamma. Det har varit en bra dag idag, för alla dagar är inte en bra dag. Är det någon mer än jag som har så, vissa dagar orkar man inte göra någonting andra dagar är det hur lätt som helst.!?

I onsdags hade jag en urusel dag, ville bara gräva ner mig och gråta. Man orkar inte göra någonting, fast det finns massor att saker att göra. Just därför gör man inget...
Det är bara måndag idag (om någon har missat) och veckan börjar så här bra, vart ska den sluta då?! Hoppas bara att det håller i sig=).

Nu undrar ni säkert vad jag gjort som är så bra. Det spelar egentligen ingen roll, men för er nyfikna så har jag tex.
* Städat delar av övervåningen (se tidigare inlägg)
* Lagat riktig mat till Hilma och mig och det var roligt (det brukar alltid bli något lätt på måndagar när vi är själva hemma). Att det var roligt och lätt är det som är märkvärdigt i denna punkt.
* Lekt med Hilma under nästan hela hennes vakna tid (förutom när jag gladerligen gjorde mat till oss)
* Sist men inte minst har jag för en timme sen varit nere och tänt i pannan, helt själv utan någon hjälp från Roine. Det har inte hänt sen Hilma kom till världen och sen innan det var jag gravid...så det är väl över 2 år sen sist. Tänkte jag skulle skona Roine från det när han kommer hem. Jag vet någon som kommer bli väldigt glad i alla fall=).

Kanske inte var så märkvärdigt det där...men jag har en bra dag idag och mår prima!

Inga kommentarer: