måndag 4 augusti 2014

Veckeln i värmen

Eftersom temperaturen visade 30 grader redan strax efter 10 så packade vi med oss lunch och åkte till Veckeln. Barnen träffade två av Majas förskolekompisar och syskon och lekte med dom. Det började blåsa jättemycket och Roine tröttnade så vi åkte hem och fikade istället. Lite svårt med Elvis och solen, nu sov han mellan 12-13.30, så det passade väldigt bra och så badade han säkert en timme när vi kom dit. Eftersom han kryper nu så sitter han inte längre still i skuggan på filten under parasollet, jag är faktiskt glad att han inte går och har krypit så länge, mycket mindre passande då. Nu ligger jag hemma på altanen i en solstol och tittar när Hilma och Maja leker i poolen istället. Jag klagar inte, men det är riktigt riktigt varmt! 

Imorgon är det dags att klippa mig igen och även färga håret. Jag tycker att det är så himla fint med lugg och är grymt sugen på att klippa en, men jag brukar alltid ångra mig. Så troligtvis fegar jag ur även denna gång, men visst är det fint!? 

Inga kommentarer: