onsdag 20 augusti 2014

Skrik-Elvis

Idag åkte Maja, Elvis och jag in till stan, när Hilma var i skolan. Jag hade lite saker som jag skulle köpa. Jag är inte speciellt ofta på stan, kanske inte så konstigt när man har tre, man nästan alltid har tidspress och man har någon tid att passa. Som idag, att hinna hem och hämta Hilma på skolan till kl 13. (Då skulle vi storhandla innan dess också.) Elvis är inte van att ränna på stan och hade inte alls planer på att kolla runt i affärer idag eller vänta på Maja och mig i provhyttar. Inne på Kappahl så brast han helt och han skrek som en galning, först i vagnen och när han vägrade ge sig där så gav jag med och lyfte upp honom. Men inte gav han sig för det, tillslut satte jag honom på golvet i provhytten och han skrek, skrev och skrek. Först försöker man bara få tyst på honom, för att slippa blickar och störa andra i deras shoppingtur, men det var bara att lägga ner det tänket. Jag satte mig på en stol, räknade och tittade på när han skrek halsen ur sig. Världens raseriutbrott och INGENTING hjälpte, provade allt. Ni som följer mig på Instagram såg hur han var även på eftermiddagen och då la jag inte ut det värsta. Så idag bestämde sig även det lilla monstret att bara 30min på hela dagen, han verkar haft en allmänt skitdag idag! Hoppas han vaknar på bättre humör imorgon, för då ska Maja och han vara hos sin mormor från 8-15, jag ska jobba och Roine har konferens. Sen vid 15.30 ska han få 1års sprutan, väga och mätas. Det var ett tag sedan han gjorde det, så det ska bli kul att se hur lång han är och hur mycket han väger. 
 
Så nu håller vi tummarna att han är gladare imorgon och att lämningen går bra hos mamma. Förra gången han var där gick det inte så bra, men om två veckor ska han vara där 1dag/veckan, så jag hoppas det funkar. Både med Hilma och Maja gick det alltid jättebra, så därför är det lite jobbigt när han blir ledsen. Jag vet att mamma löser det, det ska vara mycket för att det inte kommer gå och att  hon inte får honom på andra tankar. Han kanske inte ens blir ledsen, det är Roine som får lämna honom där eftersom jag börjar 7, så det är skönt. Han ska ju vara där även på fredag, då jag ska jobbar på Maxi familjefesten hela dagen och Roines konferens slutar 15. Det kommer nog gå super, bara han inte får massa feber av sprutorna...risken är ju rätt stor. 

Inga kommentarer: