tisdag 26 augusti 2014

Hörseltest nr2

Idag har dagen gått i ett, även denna, som så många andra nu för tiden. 

Maja, Elvis och jag var inne i stan redan strax innan 09.30 idag för att gå på syskonsång. Vi hade sällskap av Wilton, Lydwig och Fia också. När Hilma var liten så gick vi på babysång ett bra tag, men sen blev det inget mera och nu tänkte jag att Maja skulle få göra något. Annars är det Hilma som gör det mesta, blir lätt så. Det är kanske som de säger, mellanbarnet kommer lite i kläm och jag kan känna så ibland. Får jag välja så är det Hilma man tar med, om man ska ta med någon, Maja är inte riktigt lika "duktig" att gå på stan eller åka och storhandla mat med. Både Maja och Elvis gillade sången och det var roligt att träffa Birgitta igen, så himla mysig människa. Maja frågade i bilen hem om vi kunde åka dit någon mera gång:). Lyckat! 

Vi åkte hem till Fia, åt lunch där och sen lämnade jag Maja och Elvis där och åkte vidare till skolan och hämta Hilma. Hon fick sluta en halvtimme tidigare idag eftersom hon hade tid på öra-näsa-hals för nytt hörseltest. Det gick jättebra och testet visade bättre resultat än förra gången, så himla bra. Så nu ska vi vara uppmärksamma på om det blir sämre och isåfall höra av oss, annars är de regelbundna besöken över. Lite konstigt kan jag tycka, men det är väl så det funkar. Hon har fortfarande en liten försämrad hörsel på vänster öra, men inget som hon ska lida utav. Det var bra om hon i fortsättningen satt lite längre fram i klassrummet, men hon var inte tvungen att sitta längst fram. 
Min älskade Hilma och jag i väntrummet på ÖNH. 

Inga kommentarer: