lördag 23 augusti 2014

Familjeturné på Maxi

Igår jobbade jag hela dagen, den var familjefest på Maxi och jag stod där ute igår och delade ut påsar till kunderna och mängder med saker till barnen. Ett väldigt roligt jobb, för alla blev så himla glada och förvånade för hur mycket de fick med sig hem. För barnen fanns det hoppborg, minigolf, rittävling och kasta boll i ett hjul med hål i. Du kunde även vara med och tävla med Coca-cola och väga din kundvagn och tävla om tex presentkort på Ving. De bjöd på wook, korv med bröd till barnen och dryck, en väldigt rolig dag att jobba på och så himla tur med vädret också, solsken nästan hela dagen. Tre gånger under dagen kom Mica och Mixi ut också och hälsade på barnen och dansade till sin låt. Jag var jättetrött när jag kom hem och somnade vid 22, det är inte ofta jag gör det. Sen vaknade jag strax efter 7 nu istället, det brukar jag inte heller göra...
Idag och imorgon jobbar jag också, sista passen i kassan på ett bra tag! Känns lite vemodigt och trist, samtidigt som det ska bli jätteroligt att jobba på brödavdelningen och sköta sig själv. Så missade ni att handla igår, så kan ni ta med er barnen upp idag istället, det är barnens lördag, lite aktiviteter och så bjuds det på godsaker till barnen:). 

Nu ska jag gå upp och mysa lite med barnen innan jag måste åka till jobbet. Elvis sover än, men de andra två är vakna och sitter utanför vårt sovrum och kollar på Barnkanalen. Vi kan absolut inte klaga på Elvis nattsömn, han lägger sig kl 19 och vaknar vid 8.30, oftast. Så det är otroligt skönt! 

Inga kommentarer: