torsdag 21 augusti 2014

1års kontroll

Det gick jättebra för Elvis idag hos mamma, så himla skönt, en stor lättnad och ett lugn i mamma-hjärtat. Han blev jätteglad när jag kom och hade svårt när jag gick ifrån honom precis när jag kom dit, men sen var det inga problem alls. 

Vi åkte nästan på en gång till BVC för Elvis 1års kontroll. Han blev lite ledsen när han skulle vägas och mätas men framför allt när huvudet skulle mätas, det har han alltid gjort. Läkaren tyckte att undersökningen kunde ske i mitt knä och det gick jättebra. Han satt där och tittade med stora ögon på henne och när hon klämde på honom så låg han blickstilla och tittade lite förvånad på henne bara. Hon tyckte det var synd att sticka honom eftersom han var så lugn och spanande in dom så mycket. Men det var dom ju självklart tvungna att göra. Det gick hur bra som helst, han blev ledsen en kort stund efter att de tagit ur sprutorna ur benen, men så fort jag vände på honom mot mig så blev han tyst. Så varken någon napp eller tårar behövdes och han skrattade åt dom när vi skulle gå. Så himla skönt! 

Så vår 13 månaders Elvis väger just nu 11,7kg, är 79cm lång och har ett hattmått på 48cm. Alldeles perfekt. Hilma vägde 11,3kg, Maja 10,9kg och båda dom var 80 cm när de var 13 månader, kul att jämföra dom sins emellan. 

Nu ska jag njuta av lite egentid, en bit choklad och soffan innan läggdags. 

Inga kommentarer: