lördag 2 augusti 2014

Gårdagen på Ullared

Vi var hemma vid 22 igår igen. Barnen skötte sig exemplariskt och de var så himla duktiga, Hilma sa redan igår kväll när vi kom hem att vi skulle åka dit imorgon igen;). Bilresan dit var de väldigt uppspelta och var inte alls trötta och vi trodde de skulle slockna direkt när vi åkte hemåt, men icke, de var vakna under hela resan hem också. Hilma ville gärna visa Roine när vi kom hem allt vi köpt, det hon hade fått och även köpt för sina sista semesterpengar. Det var absolut inte sista gången Hilma var med, även om det är skönast att åka själv. Det var ganska lite folk där, trodde faktiskt det skulle vara mycket mer, så det bidrog säkert mycket till att det gick så bra med barnen. Köpte även lite julklappar till alla barnen, kunde lura Hilma lite och fick till och med mig två till henne också. Gillar ju att vara ute i tid;). 

Så idag har vi städat undervåningen och ställt dit lite nya saker. En kandelaber och en ny lampfot i koppar, hittade även en jättefin lyckta i koppar som jag gärna ville ha, men visste inte riktigt var jag skulle ställa den, så den lämnade jag. Ångrar mig lite nu.. 

Köpte även en del blommor, så himla billiga och de jag köpt tidigare har hållt länge. Så nu är vårt ena stora fönster i vardagsrummet äntligen så som jag vill ha det. Murgrönorna på båge som jag köpte till köksfönstren kostade 29,95kr, perfekt! 

Vi hade riktigt bra med plats i bilen på vägen hem, trodde faktiskt det skulle bli riktigt trångt med två barn i baksätet. Kommer definitivt göras om igen:). 
Selfie på mig och Hilma inne på Ullared, när vi väntade på våra medresenärer och deras toalettbesök:). 

Inga kommentarer: