lördag 30 augusti 2014

Lite tankar

Nu ikväll när jag stod och skalade räkor till Roine och mig så stod jag och funderade på våra läggningsrutiner för våra barn. Vi har sedan barnen varit väldigt små bara lagt in dom i sin säng, sagt godnatt, släckt lampan och stängt dörren och så har de somnat. Väldigt skönt om ni frågar oss. Jag förstår alla som tycker det är mysigt att gå och lägga sig med sina barn och ligga där tills de somnar. Det är ju jättemysigt, håller helt med. Men det överväger ganska mycket att kunna lägga dom i sina sängar och bara få ut därifrån när man tex har gäster eller vill göra något när de somnat. Jag tycker det är så skönt att kunna sitta i soffan, äta mat (som idag), bara prata eller titta på tv som vuxna, utan barn. Sen kan vi lättare välja att gå och lägga oss med barnen eller låta de somna i soffan. Även om barnen är vårt allt och det bästa vi har, så tror jag att egentid tillsammans är jätteviktigt. Vad händer när barnen vuxit upp och inte är lika intresserad av att sitta med sina föräldrarna, om man inte rår om varandra undertiden?! 

Lite tankar under räkskalningen;).
Våra fina barn❤️

1 kommentar:

Sandra sa...

Kan hålla med dig till viss del. Men jag tycker att det är såå mysigt att somna bredvid barnen. Med Lea läser antingen hon eller jag en saga, sen gosar vi lite innan jag går ut. På helgen ligger vi ibland kvar tills hon somnar. Annars somnar hon själv men efter godnattsaga och mys som sagt. Leonel ligger jag bredvid tills han somnar, och lär göra det länge till. Egentid med varandra hinner vi med ändå under kvällen. Leonel lägger sig kl 19:30 och Lea kl 20(förutom på helgerna då lägger hon sig senare såklart). Och barnen somnar rätt fort så egentid hinns med för vår del. Alla gör olika och så länge man tycker att sitt sätt är bra så är det ju det som är det viktigaste! 😃