söndag 18 maj 2014

Söndag

Dagen har minst sagt gått i ett.

Roine jobbar idag, fast det är söndag. Han åkte riktigt tidigt imorse och kommer komma hem runt midnatt, när butikerna stänger och han blir utslängd. Han är i Örebro och jobbar, precis som hela den här veckan. Det har blivit sena kvällar hela veckan. Imorgon ska nämligen Coca Cola Enterprices AB's chef komma till Örebro och gå runt i butiker, restauranger, mackar mm och då ska allt vara på topp. Roine och hans arbetskamrater har då bara varit på de 5st butiker, inga restauranger eller andra butiker, som de valt ut som ska besökas imorgon. Så en hel del har de byggt, fixat och sålts in under den här veckan. Men han fick en rejäl slant pålagt på lönen och en betalt ledig dag, så det var rätt så okej:). Jag kan tänka mig att det är en väldigt trött man som kommer komma hem inatt och då ligger en liten present och väntar på honom, det är han värd! 

Hilma har varit på kalas idag mellan 13-15 och under tiden åkte Maja, Elvis och jag in och storhandlade. Vi har skjutit på det väldigt många dagar nu och det fanns inte mycket kvar i varken kyl eller frys. Så skönt att ha det gjort. Efter att vi hämtat Hilma på kalaset så gick vi förbi mina föräldrar och meningen var att bara stanna ett litet tag. Men dom började rensa sin bod eftersom mamma ska stå på loppis vid Tolfta tors-söndag sista helgen i maj, så vi blev kvar lite länge än planerat... Jag skulle först göra henne sällskap på loppisen, men jag jobbar lördag och söndag. Jag har tre helger inplanerade helger sedan länge, vecka 22, 26 och 34, det blir en helg i månaden. Roligt och dessutom skönt med några extra tusenlappar under sommaren. Jag har lite saker som jag skulle vilja göra mig av med, mycket barnsaker, men jag har inte den orken just nu. Hade varit perfekt med en loppis, som någon annan fixade:). Men åk dit, jag ska försöka hinna med ett besök även om jag jobbar, man vet aldrig vad man kan fynda! 

Nu ligger alla barnen i sina sängar, 2/3 sover, Hilma är lite mer svårsövd och har alltid en massa som mååååste göra och fixas med innan hon har tid att somna. Nu var det visst en geting där uppe, dags att låtsas vara tuff och släppa ut den! 
En bild från i fredags, när Elvis gjorde Hilma och Maja sällskap i studsmattan medan jag fixade med maten. Självklart fick de bara sitta där och inte hoppa, den som inte lyssnade var Elvis, han såg till att det allt gungade litegranna. 

Inga kommentarer: