söndag 11 maj 2014

Söndag

Nu har precis Roine och Niclas åkt på konsert i Stockholm. Det var ett bra tag de senast var iväg på konsert. Eftersom Roine fick nys om detta i veckan, så blev det bestämt väldigt sent. 

Själv sitter jag här och kollar när Elvis leker på golvet. Hilma har en kompis här och hon ska hem vid 18, då tänkte jag att alla barnen få ta en dusch/bad.  

Elvis vaknade imorse vid 8, utan att vakna en enda gång i natt. Så idag har bara idag sovit en gång, mellan 11.30-14 och är nu hur glad och nöjd som helst. Han har börjat sovit bara en gång några dagar nu, att han gjorde det igår blev självklart. Dels sov han så länge och sen var vi hos Niclas till em, men han somnade direkt i bilen när vi åkte hemåt. Det är både för- och nackdelar med att han sover en gång, men jag tror att fördelarna väger över. Även skönt att man fortfarande kan styra hans sömn, vill vi så kan han sova två gånger, svårare att bara låta honom sov en gång/dag. Han är så himla nöjd och det är oftast inga problem att ha honom vaken många timmar, nu på kvällen kan man alltid sätta honom i badet om han skulle vara trött. 

Nehe, dags att skicka hem kompisen och  hälla upp badet till barnen. Jag hoppas verkligen det är något bra på tv ikväll, annars har jag tre filmer vi lånat av Niclas som jag får se utan Roine. Eller varför inte internet shoppa...ett mycket dyrare alternativ:). 

Inga kommentarer: