måndag 26 maj 2014

Min lunch

Jag är dålig på att göra lunch till bara mig, när jag är hemma om dagarna. Frukost är inte min melodi, jag är aldrig sugen eller hungrig på morgonen. Oftast äter jag lite frukost, men då får jag tvinga i mig den och sen ingen lunch eller tvärtom, lunch men ingen frukost. Det bästa är om jag har matlåda från dagen innan så jag bara kan värma, även om jag inte äter mycket då så är det något, jag slipper gå och småäta innan jag ska hämta barnen. Detta resulterar oftast med att jag är jätte hungrig till mellis. Att jag aldrig lär mig:) 

Men idag gjorde jag en omelett med fetaost, gräslök och lite rödlök och sen hade jag en bit varmröktlax i kylen från i fredags när Fia var här och åt lunch, perfekt och väldigt gott! Så ge mig gärna enkla snabba lunchtips, så jag slipper äta choklad...:).

2 kommentarer:

Nissetroll sa...

Tycker att det är skönt att ha typ ciabatta i frysen, då kan man ta upp en och äta med typ brie och salami eller lax, blanda tonfisk med lite creme fraiche, kryddor och hackad tomat, avocado och skinka, köttbullar eller annat matigt. Omelett är ju jättebra mat! Mannagrynsgröt och knäckebröd med
kokt ägg äter jag ibland.
Pasta och blanda i snabbt frästa räkor (funkar med frysta), tärnad avocado, körsbärstomater och spenatblad, pasta med pesto, ris med överbliven tacofärs, färdiga soppor att värma (jag gillar Keldas tomatsoppa). Nu kommer jag inte på något mer smidigt. Gissar att du skulle kunna träna upp dig på att bli hungrig vid lunch om du åt varje dag. Jag åt aldrig frukost som tonåring men var tvungen att lära mig när jag jobbade i stall, nu kan jag äta hur mycket som helst och nästan hur tidigt som helst.

Camilla sa...

Tack snälla för tipsen, vissa av dom ska jag absolut testa.