fredag 30 maj 2014

Ledig fredag

Idag har inte vädret varit det bästa, men det passade utmärkt för en bak- och städdag. Jag började med att baka tekakor, otroligt goda blev dom, aldrig gjort det förut men det var absolut inte sista. Roine  och Maja åkte och handlade, Hilma var hos en kompis och Elvis sov så då passade jag på att baka biskvier, daimbiskvier. När de sedan kom hem igen och hade handlat lite ingredienser till mig så kunde jag fortsätta baka. Jag gjorde dubbelsats med kanelbullar, så nu har vi frysen full igen och har jag tur räcker dom till Hilmas födelsedag också. Men det är tre veckor kvar dit, så det är ingen garanti:).

Vi har även dammat hela huset och dammsugit halva, så himla skönt att ha det gjort. Hann även med att stryka den sista tvätten som har blängt på mig i någon vecka nu, perfekt att göra när Elvis sitter i badet. Jag står utanför i hallen och ser när han leker där inne, för där kan han sitta länge och blir lika arg varje gång det är dags att gå upp.

Elvis vaknade med feber imorse, 38,9 grader klockan 9. Det är inte länge sedan han hade feber, bara tre dagar sedan, dock inte lika hög då. Så med en alvedon i kroppen så sov han i 4,5 timme (!!!), jag var tvungen att gå upp till honom flera gånger och se om han levde, men han sov. Han hade inte heller vaknat efter 4,5h, utan jag väckte honom då och hade jag inte gjort det hade han sovit en stund till. Kanske inte så konstigt eftersom feber stigit igen, så han har varit lite svårunderhållen på eftermiddagen och kvällen. Men vi hann otroligt mycket ändå idag, men jag tycker så synd om honom, hoppas den försvinner snabbt. Vi får se hur natten blir, om han sover hela, vore skönt om han gjorde det eftersom jag ska vara på jobbet vid 7 imorgon bitti. Så nu blir det ett inspelat avsnitt av Blacklist från igår, innan jag ska försöka sova. 
Kusinerna matar kaninerna på Tolfta igår. För bara några veckor sedan föddes det två små ungar, som var hur söta som helst. 

Inga kommentarer: