tisdag 27 maj 2014

Majas inköpslista

När jag var på Majas utvecklingssamtal på förskolan så sa hennes fröken att hon ljudar väldigt mycket och undrade om vi märkt det hemma. Igår gjorde hon mig väldigt förvånad! Hon satt ute på altanen med Hilma och dom sitter och skriver inköpslistor, de lekte att de skulle gå och handla. Hilma hade inte tid att hjälpa henne, så jag gjorde det istället. Men någon större hjälp behövde hon inte, ungen ljudade fram allt själv, snacka om att jag blev snopen!
Kalops
Smör
Välling
Godis

Kalops var svårt att höra p:et, men det blev ett o och inte ett å, det var jag väldigt förvånad över. Välling var också svårt att avsluta, så där fick hon lite hjälp, men både godis och smör skrev hon HELT själv. Hon är ju inte ens 4 1/2, men att hon lär sig så snabbt är nog mycket tack vare Hilma, men viljan och intresset finns iaf där. Jag blev så stolt över henne och det verkligen lyste om henne när hon klarade det själv! 

Inga kommentarer: