torsdag 15 maj 2014

Fullspäckad gårdag

Skrev nyss ett jätte långt inlägg och precis innan jag skulle publicera det så råkade jag trycka på fel knapp, sånt här gör en ju vansinnig, tyvärr har jag bara mig själv att skylla. Nu gör vi ett nytt försök, men dock lite kortare.

Gårdagen gick i ett. Vi hade tid för utvecklingssamtal när skolan slutade med Hilma och hennes fröken. Inga konstigheter alls, hon är en riktig skoltjej, enligt hennes fröken och har vuxit ur förskoleklassen och vill vidare. Hon kan allt som hon ska kunna när man slutar där och ger även ett lugn i klassrummet. Hon är också en jättebra kompis, men det kan tyvärr bli lite jobbigt för henne ibland, då flera vill vara med henne och då vill de vara med henne själva. Hon försöker så att alla kan leka, men det slutar oftast att kompisarna blir osams med varandra. Det är inte lätt när flera vill ha henne för sig själv, men jag är glad över det, istället för att hon inte har någon kompis. Så det var något hon skulle jobba lite på. Att våga säga till dom att hon blir ledsen och vill vara med dom båda, utan att de ska bråka, lättare sagt än gjort när man är 7år. 

Klockan 14 hade Elvis tid på BVC för 10månaders kontroll och vi åkte direkt från skolan och dit. Som tur var hämtade min syster Maja på förskolan, annars hade dagen inte alls gått ihop. På BVC skulle ha slå ihop klossar och ta med pincettgreppet och det var inte som helst problem. Han hade bara växt 1cm på två månader och gått upp 280g, så nu är han 75cm lång och väger 10860g. Vi har misstänkt att han stannat av lite, det har märks både på kläderna och att många veck på armar och ben har försvunnit:). Han börjar bli lite mer proportionerlig och har verkligen rätat på sig. 

Efter BVC-besöket så åkte vi till Fia och fikade och hämtade hem Maja, barnen hann leka en stund och vi vuxna prata lite, min mamma var även där. Men vid 16.30 så var vi tvungna att åka hemåt för att byta om och laga mat, det var dags att fara på Hilmas och Majas friidrottspremiär. Väldigt förväntansfulla och nervösa barn och en väldigt glad mamma:). Det var Majas första aktivitet och det lyste verkligen om henne, båda barnen längtar redan till nästa vecka och nästa träning. Kanske längtar de lite extra eftersom deras mamma och Kristin ska träna dom då. Japp, då har man satt sin fot på Backavallens banor och redan efter en timme så fick man ta över... Hilmas tränare och även Björn, som tränar de äldre barnen var med på min tid, för mer än 15år sedan. De har frågat ett fler tal gånger när de handlat om jag inte vill bli tränare, men varken tiden eller mitt arbetsschema har klarat det. På onsdag skulle de resa bort och deras träning skulle bli inställd om ingen annan tog den och så kollade hon på mig och Kristin. Så jag ljuger om jag säger att det inte ska bli roligt, men bara det inte blir till någon vana, för det tror jag inte jag orkar med. 

Så nu måste jag köpa ett par träningsskor till Maja och lite andra träningskläder, Hilma har det mesta eftersom hon har idrott i skolan. Så jag antar att det blir lite internetshopping idag, men det finns inte världens största utbud till en 4 åring...

Nu ska jag försöka publicera detta och inte trycka på fel knapp! 

1 kommentar:

Nissetroll sa...

Det värsta är att det blir det nog - en vana alltså... August har tränat friidrott och jag fick typ vara ledare varje gång fast jag inte ens har tränat friidrott själv.

Intersport har fina träningskläder. Irma har löpartights därifrån. Den minsta storleken är 116 men de var rätt små i storlekarna, tightsen sitter perfekt på Irma.