torsdag 13 mars 2014

Vår torsdag

Denna dag har gått i ett, men jag gillar verkligen det!

Dagen började med att jag lämnade Hilma och Maja på skola/förskola eftersom Roine skulle upp till Jordbro på konferens. Det går jättebra på mornarna med barnen, de är alltid så glada och allt (det allra mesta, undantaget borsta håret) går utan tjat. När barnen var lämnade så åkte Elvis och jag hem igen för att göra oss ordning för en tripp till stan och date med Veronika och lilla Marion. Elvis verkade inte alls speciellt stressad över dagen, då hans lilla nap på annars högst 45min blev både 1h och 11/2h, tillslut väckte jag honom och vi åkte in till stan. 
Hilma fick lite nya kläder på Kappahl, ett par gummistövlar och jag köpte en rosa fin klänning på H&M som jag klämde på redan i Stockholm, men nu är den i min ägo. Fixade även present till födelsedagsbarnet som ska firas på lördag. Det blev lunch på Sultans City innan jag fick stressa hem och hämta hem barnen igen, jag hann, med två minuters marginal:). 
En otroligt mysig förmiddag och snart, om bara några få månader kan detta göras oftare.

Hemma igen så slängde jag ihop lemon curd muffins med plopp, så otroligt goda. Eftersom vi skulle få besök av Kristin, Wille och Lovisa på eftermiddagen och jag lovat dom fika. Hilmas kompis Wilma var även här och jag trodde det skulle bli konflikter mellan barnen, men de lekte jättebra tillsammans. 
Efter kvällsmat och en dusch så stupade barnen i säng. 

En händelserik dag med mycket sol, en väldigt bra dag:)! 



1 kommentar:

Angelica sa...

Lemoncurd muffins med plopp låter spännande!! Kan du inte lägga ut receptet?! :)