fredag 14 mars 2014

Lemon curd muffins med plopp

Här kommer receptet på muffinsen jag gjorde igår. Jätte jätte goda!

Sätt ugnen på 175 grader.

Ingredienser:
200g mjukt smör
2 1/2 dl socker
3 ägg
3 1/4 dl mjöl
1 1/2 tsk bakpulver 
1/2 dl Lemon curd
2-3 plopp à 50g
Kokos

Rör smör och socker med elvispen, tillsätt ett ägg i taget. Sikta ner mjöl och bakpulver och blanda. Blanda i lemon curden, jag tog mer än vad som står i receptet (ca 1dl, alternativet är att ha i citronskal istället). I originalreceptet skulle det inte vara någon vätska alls, men jag hade i ca 1 dl mjölk, smeten var så himla "stampig" innan.

Grädda muffinsen i 10 minuter, ta ut dom och lägg på en ruta plopp på varje muffins och grädda i 10 minuter till. Jag fick ha de inne i ca 3 minuter extra, men tiden beror helt på din ugn. När jag tog ut muffinsen så garnerade jag med de med lite kokos. 

Inga kommentarer: