lördag 22 mars 2014

Syverkstad

Idag har det blivit lite mössor sydda, en del är beställningar och andra för att fylla på lagret med färdigsydda. Så otroligt roligt när allt bara flyter och symaskinen är min vän, jag behövde bli riktigt irriterad på den under förmiddagen, men sen så gick det av bara farten. Jag sydde även två till som inte är med på bilden, Roine levererade den nu när han är i stan. Jag har special designat två styckena cykelmössor till en jobbarkompis barn, mössor att ha under cykelhjälmen. Inget jag lägger ut på Facebook men är det någon mera som vill ha så syr jag flera, men bara på beställning. 

Hilma och Maja är bjudna på Williams 5års kalas som är idag, så Roine åkte dit tillsammans med dom.  Elvis och jag höll oss hemma istället. Dels för att han skulle få sova sin tid utan att behöva bli väckt och sen skulle det vara rätt så många barn där och då var det skönare för honom att vara hemma. Så jag har till och med hunnit med att sy ett par mössor med som Elvis sällskap:). 

Dags att packa väskan, imorgon far Kristin och jag på äventyr, denna gång ska ingen magsjuka komma i vägen! Ullared och Gekås ska nämligen få ett besök av oss och kortet är laddat:). Så idag ska jag försöka komma i säng tidigt.

Inga kommentarer: