onsdag 5 mars 2014

Hemma med två sjuka barn

Idag har Hilma varit hemma med mig och Elvis. Jag vaknade tidigt imorse av att hon satt ute i soffan och grät över att hon hade ont i örat. Hon hade ingen feber men fick självklart vara hemma ändå. Jag ringde till vårdcentralen och tänkte jag skulle få en tid för både henne och Elvis. Vi tycker även att Hilma börjar höra sämre igen och tänkte att det är lika bra att vi kollar upp det innan det blir värre. Men telefontiderna var slut och vi får göra ett nytt försök imorgon igen. Så idag har vi bara myst, spelat spel och nu tittar hon på ett inspelat avsnitt av familjen annorlunda. Hon vill gärna kolla på det på måndagar vid 20, men jag tycker det blir alldeles för sent för henne att vara vaken en måndag till 21, så då spelar vi in det till henne istället. Hon gillar verkligen det programmet och sa senast för en liten stund sedan att hon vill ha 7st syskon, det kan hon glömma! Så hon blir verkligen inte skrämd av detta program!

Det är skönt att ha Hilma hemma så här. Innan Elvis skulle ut och sova så gav hon honom gröt, alldeles själv och ingen var nöjdare än lillebror. 


Inga kommentarer: