torsdag 20 mars 2014

Min skoltjej❤️

Jag hämtar alltid Hilma först på skolan innan jag hämtar Maja på dagarna. Även om vi åker bil eller går så pratar vi alltid om hur dagen på skolan varit och vad de gjort. Igår berättade hon lyckligt hur de gått till skogen tillsammans med 1:orna och skrikigt sitt vårskrik, synd bara att snön föll och att våren känns långt borta. Vi fortsatte prata om skolan och vad som är roligast där och det visste hon inte, utan svarade tillslut allt! Då passade jag på att fråga om något är mindre kul och kanske till och med tråkigt, hon tänker en kort stund och säger sen, "rasterna"! Hon är en riktigt skoltjej och älskar verkligen att gå dit, så otroligt skönt att höra. Jag tror hon tycker att det är så mycket frilek ändå, så när rasten väl kommer vill hon hellre jobba. Jobb gör de en eller två gånger/dag i ca 10-20min/gång. Lagom mycket, precis som det ska vara i förskoleklass, men Hilma önskar att hon fick göra jobb hela tiden.

Hoppas den här positiva skoltjejen finns kvar alla år som är kvar av grundskolan och på gymnasiet. Inte så troligt va:)!?
Bilderna är tagna i badkaret igår:), min fina skoltjej❤️! 

Inga kommentarer: