söndag 9 mars 2014

Städat trädgården

Vi kom hem rätt så tidigt ifrån Stockholm, skönt att få en nästan hel dag hemma med familjen, innan den nya veckan drar igång med jobb, skola och förskola.  

 Eftersom det är så himla fint väder ute, strålande sol, vinstilla och 14 grader varmt, så gick vi ut och fixade i trädgården. Sågade lite i träden, krattade och städade utan vintern (pulkor, snöskyffel och ljusslingan...) och fixade även ett litet växthus av pallkragar. Maja är iväg med sin mormor, moster och kusin på teater på Biblioteket. Elvis sov till strax efter 15, men Hilma hjälpte till riktigt mycket och varvade det med cykling. Lycklig över att äntligen får cykla igen, även om jag tycker det är lite läskigt när det är så mycket grus på vägarna. Men hon höll sig på kyrkans parkering och vår tomt, så det var lugnt. 
Skönt iaf att ha vårstädat trädgården och ha det klart, så nu vill vi inte se någon mer snö eller slask!! 

Nu sitter jag i soffan och tittar på friidrotts VM, men det är nog snart dags att förbereda maten. Jag är hungrig och Roine har visst beslutat om att grillsäsongen drar igång idag. Dock lite tidigt om ni frågar mig, men det ska bli så sjukt gott! 
Elvis njuter av vårsolen, en liten stund iaf innan blöjdoften och hungern tog över...

2 kommentarer:

Nissetroll sa...

Vilken sköning, jättegullig!
Ja jag tänkte på det när jag såg en tjej på stan, att undrar om hon har en aning om att jag vet vad hennes barn heter, hur förlossningarna varit osv. Ibland halkar man ju bara in på en blogg och det är inte säkert att man kommenterar. Men jag har lite som motto att min chef och min mamma ska kunna läsa (fast jag hoppas iofs inte att min chef läser...) utan att det blir alltför pinsamt för varken mig eller dem

Camilla sa...

Exakt! Jag har under alla dessa år lämnat jobbet utanför bloggen och sen är det som du skriver, man vet ganska mkt om vissa människor. Med tanke på att det är en del läsare här inne varje dag, så vet dom rätt så mycket om en annan med...