torsdag 27 mars 2014

TORSDAG

Det har inte blivit så mycket bloggande de senaste dagarna, snarare ingenting. Dagarna har gått i ett och Roine har jobbat sena och väldigt långa dagar (12h dagar) då hans franska chef har varit i besök i Sverige. De har jobbat långa dagar och slitit i butiker för allt ska vara på topp när han igår skulle visa honom runt. Det är inte alla som har turen att träffa honom på deras företag och det här var andra gången Roine gjorde det på ett år. Egentligen skulle hans jobbarkompis tagit presentationen igår men fick personliga tragiska förhinder och han fick hoppa in istället. Vad gör man inte för sina jobbarkompisar, precis som jag som hoppar in några timmar ikväll för en av mina:).
Detta byggde dom förra veckan på City Gross i Örebro, rätt så pampigt att kundvarvet går igenom Örebro slott. Två hela lastbilar kom med varor till detta! 
Eftersom Roine inte varit hemma så har jag fått tagit hand om allt, det har jag inget emot men med tre barn hinner man inte sätta sig ner och skriva något långt blogginlägg. Vi såg till att aktivera oss bra och dagarna har gått i ett. Igår kom tex min syster hit vid 9 och vi åt frukost tillsammans och sen efter att vi hämtat alla barnen blev dom kvar här till kvällen. Efter kvällsmat, dusch av barn och god natt saga så var jag rätt så slut och bloggen var då inte prio 1:). 

Idag var Fia och jag inne i stan och fyndade lite leksaker på leksaksboden. Jag köpte bland annat en födelsedagspresent till Hilma från Roines föräldrar och en Prinsessan Sofia klänning som Maja tjatat om, tänkte hon skulle få den i påskpresent! Maja fick också en skaljackafrån Fix inne på Lindex, jag hade ingen efter Hilma i storlek 110 utan de var bara i 116 eller 120. Jag har ingen aning om vad hon hade då och var jag gjort av den, men med en kupong så gav jag 300kr för den och Maja blev jätte nöjd. Hilma fick ett par byxor och en baseball jacka, också från Lindex. 
Om någon timme är det dags att åka till jobbet och jobba ett 4 1/2h pass, lagom ansträngande och bara roligt att komma dit och träffa arbetskamraterna, att det sen ger bra betalat också, är inte helt fel:). Så nu ska jag passa på att vila lite innan dess, om jag hinner innan Elvis vaknar igen...

Inga kommentarer: