måndag 3 mars 2014

Vår lilla vampyr-Elvis

Bloggen kommer inte i första hand just nu. Gårdagen var det kalas för Roine och Elvis började bli sjuk och hostan var återigen i hans lilla kropp. Den är hemsk, det piper om hon när han andas och imorgon ska jag ringa och fråga om vi ska komma in med honom. Jag vet inte hur många gånger han har haft feber och den här hostan! Idag var han inte alls sitt vanliga jag och ville inte alls sova utan låg mest och myste hos mig. Tillslut la jag ut honom och då somnade han direkt, han sover verkligen som bäst ute i vagnen. 

På eftermiddagen kom Fia och Wilton hit och lekte och lite senare även Jimmy. De håller på att renovera sitt kök så vi bjöd dom på kvällsmat idag. Är inte alls avundsjuk på den sortens renovering, iaf inte just nu. När det väl är klart kommer jag säkert vilja göra om hemma med, men just nu gillar jag fortfarande vårt kök. Det enda är ugnen, den skulle jag vilja byta ut och det bums! 

Jag har försökt ett par dagar att ta kort på hans vampyrtänder, men det är omöjligt. Han biter ihop och fräser åt en och det är omöjligt att bända upp munnen, ni skulle höra honom:). Idag lyckades jag få en bild på dom och en väldigt ledsen Elvis, enda gången man kan fånga dom på bild. Även två styckena där nere är uppe, samma tand som uppe och den bredvid. Sen är även tre till på väg, alla kom på en gång i hans mun. Lika bra det:). 

Jag hoppas han mår bättre imorgon, för hostan är verkligen inte rolig och jag tycker så synd om honom. Hoppas även han är lite piggare eftersom han ska tillbringa några timmar hos mormor och morfar imorgon. Roine ska jobba länge och jag ska åka till Örebro och hälsa på en liten Sixten och (självklart också Jos) med Kristin och Lisa. Så barnen får vara där ett tag efter skolan/förskolan tills Roine slutar. 

Inga kommentarer: