fredag 5 november 2010

TGIF

Jag har redan hunnit med en tur till Katrineholm på morgonkvisten. Jag var tvungen att åka till vårdcentralen på provtagning för min ämnesomsättning. Jag har ätit medicin i flera år nu och under graviditeten så är man tvungen att ändra dosen. Så nu har dom fått lite blod från mig för att kolla så allt ligger inom dom rätta värdena Hoppas verkligen det, för att åka in till vårdcentralen var och varannan vecka är inte roligt. Efter att jag fått Hilma var det så, nu håller vi tummarna att det ser bra ut. Maja var med och charmade sjuksköterskan, men det är ett pussel att hinna lämna Hilma till dagis och samtidigt hinna till sjukan innan 8.45. Idag gick det bra eftersom Roine kunde lämna Hilma, han var in till Coop och frontade mellan 06.30-07.00 så nu är han i Nyköping och borde komma hem så han kan hämta Hilma också. Skönt för mig, slippa gå ut i kylan=).

Så idag blir det lunch tillsammans och sedan en sväng in till stan. Idag har vi bestämt att Roine inte får hålla på i hallen utan ska var helt "ledig" från det. Det är inte mycket kvar nu och det kommer bli klart i helgen. Förutom några tapet rullar vi beställde i måndags och som var restade, typiskt. Så dom skulle komma i slutet på nästa vecka eller veckan efter det, så den sista väggen får vänta ett tag. Sen ska vi klura ut vad vi vill ha för räcke i trappen också. Det tar aldrig slut...

Imorgon ska Roine och jag besök Harry´s tillsammans med Kristin och Andreas och några av Andreas kompisar. Ska bli roligt, kanske lite väl roligt då Kristin och Andreas ska rensa sitt spritförråd innan flytten...
Jag har glömt att berätta att dom har köpt hus och ska flytta till Katrineholm om några veckor, ingen är så glad som jag! Att få ha sin bästa kompis bara någon mil härifrån är något jag längtar efter, helt underbart=). Så efter jul kan vi träffas hela tiden och så har jag visst lovat (mutat) en del saker om Andreas flyttar hit, men att få lite middagsgäster till vardags är bara trevligt!

Dags att ta en dans med dammsugaren kanske!? Eller så kan jag vänta till Roine kommer hem och jag får hjälp, det är värt att tänka på!

Inga kommentarer: