onsdag 17 november 2010

Maxi invigning!

Nu har vi precis kommit hem efter invigningen av Maxi, det ska bli så otroligt roligt att jobba imorgon! Nu finns det ingen anledning att ni ska handla någon annanstans! En liten varning för bageriet bara, så mycket goda saker och för er som inte visste det så är allt bakat från grunden. Jag tror att mina arbetskamrater har gått upp något kilo eller två under de senaste veckorna. Allt som bagarna har provbakat har hamnat i fikarummet, så det var nog bra för mig att jag inte varit där under dessa veckor=).
Ni måste bara åka dit och kolla, ni kommer inte komma ut tomhänta!

Maja har blivit sjuk, hon har feber för första gången eller hon har haft det en gång förut efter sin första spruta, men inte varit så här sjuk.
Efter syskonsången igår blev det en snabbis på stan och sen en handling (sista gången på Kvantum), så Maja sov bara en gång igår. När hon vaknade så var hon jättesnorig och senare på kvällen hade hon även feber. Hon gnällde ingenting under hela dagen, men idag har hon inte varit själv på golvet många minuter under sin vakna tid.

Hon har börjat säga mamma och pappa, sötnosen! Det började i söndags hos mamma och pappa då hon sa "papapaa" och Roine tog genast åt sig och blev stolt. Jag tänkte att det var en tillfällighet och att det bara lät så, men icke. Igår kröp hon efter oss från vardagsrummet till köket och sa "mmamamapap" och under hela dagen idag har hon ropat på oss. Så himla gulligt, man kan inte annat än göra som hon vill och plocka upp henne=).
Jag hoppas verkligen att hon är bättre imorgon, annars för Roine mysa i soffan hela dagen medan jag jobbar. Det är ungefär allt jag fått gjort idag, förutom lite tvättande och matlagning. En slappdag innan tre hektiska dagar på jobbet, fast jag hade föredragit en frisk Maja istället. Men det är ganska mysigt när hon ligger på mitt bröst och sover. För det är inget hon gjort sen hon var liten bebis, det kunde bara få vara utan feber.

Nu ska jag titta på Grey´s och sen sova så jag är pigg och utvilad till imorgon.

Inga kommentarer: