måndag 8 november 2010

Ny bil, tack!

Roine gick ut för två timmar sen för att byta däck på min bil, när han skulle köra in bilen i garaget så står gasen i botten när han startar den. Han visste inte vad som hände och tryckte av ren vana på kopplingen och gruset sprutade. Han kunde ha hamnat i grannens kök. Där har grannen tur eftersom vi har världens längsta uppfart.

Så nu är pappa här och dom har rullat in den i garaget. Skroten nästa, eller?! Läskigt i alla fall. När han kom in och berättade vad som hänt kom jag på att detta hände mig på väg in till stan förra veckan, men jag bromsade och så släppte det. Hade glömt bort att berätta det. Så nu tänker inte jag köra mera med den tills dom kan garantera att det inte blir så igen. Att han ska besiktas innan den 30:e är ju inte bättre det.

Så nu är bara problemet hur jag tar mig in till stan två gånger denna vecka, j*a skit bil!

Inga kommentarer: