söndag 28 november 2010

Första advent och snart är det jul

Nu har Roine och jag precis gjort färdigt paketkalendern och premiär druckit Blossas 2010 glögg med smak av saffran. Varje år envisas jag om att dricka glögg, fastän jag inte tycker det är gott. Jag har svårt för alla drycker som är varma, kaffe, te och glögg. Men är det jul så är det!

Efter en helg med jobb med väldigt tidiga dagar så ska det bli så skönt med en dag hemma imorgon. Vi får se om jag ens har ork med att baka mina saffranslängder med vitchoklad eller om de får vänta ett par dagar till. Tyvärr så måste jag gå upp och lämna Hilma på dagis, hade mer än gärna legat kvar och mys i sängen på morgonen. Hon vill så gärna gå dit så det ska hon få göra. Men klockan kommer inte ringa vid 05.40 imorgon utan jag tänker gå upp i det sista innan vi ska ut i kylan för promenaden till dagis.

Hur roligt det än har varit att jobbat i helgen så är det trist att helgen bara försvann och tiden med barnen och Roine också, eftersom jag somnat innan halv elva både i fredag och igår. Men nästa helg ska vi mysa ordentligt och helgen därefter åker Roine och jag upp till Stockholm på vår myshelg utan barnen och bara tar det lugn och är med varandra.

Inga kommentarer: