tisdag 30 november 2010

Julförberedelser

Nu har Roine och jag precis slagit in Hilma, Maja och svärpäronens julklappar. Så nu slipper vi sitta dagarna innan julafton och slå in dom. Det kommer visserligen bli ett par klappar till men då blir det inte lika jobbigt. Barnen ska få lite kläder i sina paket, nu var det mest leksaker, något spel och tofflor till Hilma. Majas hög består utav fyra paket medan Hilmas är betydligt större. Men det är så svårt att hitta på saker till Maja, hon är ändå för liten för att förstå vad denna uppståndelse innebär och sen fyller hon 1½ månad efter jul. Vi ska nog hitta några flera paket till båda barnen innan det är dags för julafton, helgen i Stockholm hoppas jag att vi hittar det sista.
Min familj har bestämt oss för att göra något nytt i år med alla julklappar. Istället för att köpa till alla och bara "byta" en massa pengar, så har vi dragit en varsin lapp med ett namn på och den personen är den enda vi ska köpa till, förutom barnen förstås. Så det ska bli skönt och sen har vi också det roliga tärningsleken, där man ska försöka få så många paket som möjligt när spelet är slut. Det har blivit lite av en tradition.

Efter sången idag så följde vi med Sara, Isac och Leo hem för lite lunch och lek. Så denna dag tog slut fortare än den börjat. Imorgon är det onsdag och Roine ska lämna Hilma på dagis, det är den bästa dagen i veckan (förutom helgen). Då får jag sova till efter åtta, tills Roine och Hilma åker och Maja kommer upp till mig för mys (röj) i sängen. Förra veckans fenomen att hon sov till efter nio är inget som märkts av denna vecka, vi får nöja oss med dom 3 nätterna det varade. Vi har försökt att hon bara sover en gång på dagen i alla fall, jag tycker det är skönare. Återstår att se hur det blir i morgon, kanske får jag sova ännu längre. Hoppas kan man alltid göra.

Idag är en stor dag för oss, men framför allt för våra älskade vänner Kristin, Andreas och William. Det är dagen då de får sina nycklar till sitt hus i Katrineholm. Så om bara någon månad bor de äntligen här, som vi längtar. Redan i helgen ska vi dit och kolla in huset innan renoveringen drar igång. Sen blir det många middagar, spelkvällar och dagar med lek där. Underbart är bara förnamnet!

Nu ska jag kolla runt lite på internet, inte ens det har jag hunnit med idag. Jag började med att uppdatera er åtminstone=).

1 kommentar:

Kristin sa...

Ja underbart är bara förnamnet!för bra för att vara sant är efternamnet:)Andreas är där nu och säger exakt vad de ska göra:)ska bli så spännande,kommer bli ett nytt hus!sen så är det middag och spel hos oss:)puss ps ring upp den där tjejen med skidorna,sådär får man bara inte göra!puss kristin och wilson