måndag 29 november 2010

Lite arg!

Jag blev lite arg här på kvällskvisten, läste på en blogg hur missnöjd hon var över vår fina nya Ica MAXI som personalen och arbetarna har kämpat med i ett halvårs tid. Jag har varit mammaledig under uppbyggnadstiden och det är jag rätt så nöjd över, för arbetsmiljön har inte varit den bästa och ett litet lugn kundmässigt låg över Kvantum. Det har vi tagit igen på dessa dagar MAXI varit öppet, så sjuk roligt har det varit att jobbat lite grann nu vid nyöppningen. Nu ska jag inte jobba något mera innan den 3:e januari då jag börjar jobba regelbundet.
Men nu har jag avreagerat mig lite och detta fäller mig inte, för vi har fått Katrineholms enda stormarknad med de trevligaste och bästa personalen=).
Är det inte konstigt hur lätt man kan bli förbannad och lika snabbt försvinner det igen, man måste bara avreagera sig lite. Idag fick datorn och fingrarna samarbeta tillsammans och hjälpa mig med detta.

Annars idag har det inte hänt någonting. Det blev två promenader till och från dagis, men inga saffranslängder. Bara lite planering för en vintersemester, massa prat i telefonen och letat nya skidor till Hilma (förhoppningsvis har vi hittat ett par). Resultatet kommer imorgon. Så det blev en "hemma-mys-dag" som jag behövde.

Nu ska jag sova, för imorgon är det syskonsång till Hilmas stora lycka.
God natt!

1 kommentar:

Nissetroll sa...

Det var det som hände mig igår, jag blev förbannad och avreagerade mig lite. Jag riktade mig inte mot dig och det var inte för att du läser min blogg som jag skrev det. Men jag har svarat på din kommentar i ett nytt inlägg som du kan läsa om du vill.