tisdag 9 november 2010

Min födelsedag!

Vilken dag!

Ska man inte slippa stress och få lugn och ro runt sig när man fyller år. Vem kom på idéen om att man ska bjuda hem nära och kära till sig, dessutom bjuda på en massa saker och passa upp på dom. Är det inte bättre att man bli bortbjuden, uppassad och kan sitta still i lugn och ro.
Så farligt är det visserligen inte, men är det inte ganska jobbigt att fylla år?! Stressar runt innan dom kommer och sen kommer vissa av gästerna 15 minuter tidigare än man sagt (man säger en tid av någon anledning...). Nu sitter jag i soffan sen en timme tillbaka och kommer inte röra mig härifrån förrän om minst 45 minuter.

Dagen började vi med syskonsång. Idag fick mamma följa med dit och ta hand om barnen eftersom jag var tvungen att åka på kassa redovisningskurs. Men det där sköter hon gallant och hon tyckte det var så roligt så hon kunde gå varje tisdag=). Sen vad det bara hem och förbereda för kvällens gäster. Att barnen inte riktigt var på sitt bästa humör och att Maja ville bli buren gjorde inte saken lättare.

I vanliga fall älskar jag att fylla år, men är det inte lite ironiskt hur ens dag är. Jag väljer självklart att bjuda hem släktingarna och vad jag ska bjuda på, men känslan efteråt är en skön känsla i alla fall.

Är detta ett åldertecken på att man håller på att bli gammal!? Jag vill ändå tacka alla som uppvaktade mig på min födelsedag och för alla presenter, nu är det ett helt år tills nästa gång och jag vet att jag snart kommer börja längta. Lite motsägelsefullt=).

Inga kommentarer: