måndag 2 mars 2009

Roines Födelsedag idag!

Idag är det Roines födelsedag, grattis grattis älskling! Hilma och jag får fira hans födelsedag själva idag, eftersom han jobbar hela dagen och inte är hemma förän vid 21.30 ikväll. Kalaset för honom med släkten firar vi imorgon istället.

Idag ska jag på provtagning 13.15, mitt på dagen och mitt i när Hilma sover middag. Så mamma kommer hit undertiden och så slipper jag ha henne med mig till Lövåsen. Fröken sitter ju inte direkt stilla...

Innan Roine for till jobbet beställde han en ny vagn till Hilma, eller en till. En lite mindre och smidigare vagn. Det blev en Brio Sitty -09, hittade en jättebra sida på internet där dom hade fått in ett parti av just denna vagn och även massa andra vagnar för bra priset. Sen skickar dom hem den och den skulle då kosta under 1000kr istället för 1495kr. Bra bra! Se om den hinner komma till helgen så vi kan provköra den.


Så här ser den ut!

Nu ska det visst läsas om foff foff, som jag ej vet vad det är. Se om det klarnar när vi börjar läsa i hennes Pixi böcker hon radat upp här brevid mig!

Inga kommentarer: