tisdag 31 mars 2009

Öroninflammation

Efter att Hilma nu snart har haft feber i en vecka, så åkte vi idag till farbror doktorn. Det visade sig att hon hade öroninflammation på båda öronen, så det är inte så konstigt hon gått och sagt "aj aj aj". Så nu är det penicillin som gäller, dom hade inte det som hon skulle ha så jag får hämta det på apoteket imorgon. Så länge fick vi ett pulver som ska blandas ut med vatten, det blev 6 sprutor som man skulle få i henne. Så jag åkte upp till mamma och pappa och fick hjälp av dom att få i henne det. (Roine har bytt stängningsdag den här veckan, annars hade han kunnat hjälpt mig.) Inte det lättaste ska jag tala om. Så fort hon ser medicinsprutorna så gömmer hon ansiktet och skriker att hon inte vill. Efter en bra stund och en tupplur emellan så fick hon i sig det. Nu är det bara morgon dagens dos som ska i, innan jag kan hämta den nya efter jobbet imorgon.
Det var väldigt jobbigt att sitta inne idag och titta ut på det fina vädret. Hoppas att vädret håller i sig till helgen och att Hilma mår bättre, så vi få vara utomhus istället.

Nu är garagebygget i fullgång, bygglovet kom godkänt i brevlådan idag. Så om några veckor är det garagefest här hemma på gården=). Jag vet någon vi kommer se mindre av framöver så fort det är färdigt...

2 kommentarer:

Nissetroll sa...

Hoppas hon blir bättre snart. August fick hosmedicin en gång, men vi fick ge upp - det gick bara inte att få i honom det. Håller tummarna för att han inte kommer att få behov av medicin på typ flera år. Det kanske blir lättare mär de är äldre så man kan muta dem.

Camilla sa...

Jag tycker så synd om henne när man måste tvinga i henne det och det krävs två personer som håller i henne och en som sprutar in det. Vad ska man göra!? Hoppas att hon blir bättre snart, hon är så himla mammig just nu och ska sitta i knät eller bli buren hela tiden. Man får inget annat gjort! Ledig i helgen och då hoppas verkligen att hon är bättre.