måndag 2 mars 2009

Massa idéer..

Jag är rätt så bra på att komma på nya saker som jag vill göra, för några veckor sedan skulle jag börja virka(!). Det har ännu inte flyttat hem några sådana saker hem till oss. Jag skulle då inte virka tantdukar och sånt tjafs, utan bakverk till Hilmas fik. Jag har hittat en tjej som bloggar om sina virkningsprojekt, hon virkar en massa fikabröd och säljer. Så jag tror att det kommer att sluta med att jag köper från henne istället. Hilma älskar hennes kakor och bullen hon fick av oss i alla hjärtans dag present, klart hon ska få mera saker till fiket.

En annan sak jag fick för mig att göra för ett tag sen var att öppna ett fik. Då inte vilket fik som helst, utan ett barnfik, som skulle heta Lattemorsorna. Jag är helnöjd över min idé och särskilt namnet=). Jag tror alla skulle bli nöjda över detta, ni som har barn blir bara nöjda av det. Ni som inte har barn tycker att det är en utmärkt idé, då blir ni av med oss på Sultan med våra skrikiga och kladdiga ungar. Tänk er en liten hörna med massa leksaker, kritor och böcker, så barnen kan leka med varandra medan mammorna (pappor är självklart också välkomna) snackar en massa skit. Barnvagnarna står inte ivägen för någon och ingen blir arg för att ungarna blir lite högljudda. Självklart skulle det säljas massa braiga saker för barnen att äta också, slippa släpa med sig mat och andra sysselsättningar man annars behöver göra.
Jag kom på att detta kräver jättemycket arbete för lite pengar, för man blir väl inte miljonär på en vecka på ett fik?! Sen skulle man behöva en ganska stor lokal, i och för sig hittade jag en bra, lite dyr dock. Så jag har lagt ner denna idé nu...för ett tag, men kom ihåg vem som kom på idéen först, när detta snart blir en jättebra affärsidé.

Mitt nya projekt som jag ska försöka mig på är att sy en hissgardin till hallen. Inte alls lika stort och svårt projekt som fiket... men för en som aldrig har gjort det. Se om detta blir genomförtbart=).

Det var bara det jag ville säga.

Inga kommentarer: