söndag 8 mars 2009

Sovmorgon & frukost vid Tvn...sen storstädning!

Igår var vi på Andra chansen i Norrköping, trevligt. Brevid mig (eller i mitt knä) satt en lite lätt full, storväxt kille. Efter ett par minuter bad han om ursäkt och sa åt mig att säga till om han satt ivägen... vad svarar man då!? Hans ena lår var som mina båda, då har jag inte pinnsmala lår. Det visade sig att han jobbade på ICA Kvantum i Nyköping, där Emil är och praoar i några månader. Får höra med honom vad det är för kille.
Tyvärr så fanns det inget bord på den resturangen som vi tänkt att äta på, så vi tog en annan som var helt okey. Trist när man tänkt en annan sak.
Vi visste att chansen fanns att det skulle vara fullt, men eftersom jag inte kom ihåg vad resturangen hette så kunde vi inte heller ringa och boka bord. Så nu har vi tagit reda på det och har bestämt att vi ska äta där nästa gång vi ska iväg på galej, Big Comedy den 19 April.

Så idag vaknade vi efter nio av oss själva utan att Hilma ropar nening (välling), så det var skönt. Efter frukost, som vi åt framför Tvn (inte heller något man gör som småbarnsförälder) så började vi storstäda (!). Så nu är allt i topp, eller inte rikigt, men övervångingen och golven på nedrebotten. Sen har jag slängt en massa fula saker som står och bara ser fula ut över allt och fixat lite överallt. Så skönt! Detta var kanske inte rikigt vad vi hade tänkt oss nör vi fick en förmiddag ledigt från Hilma, men nu är det gjort och det går betydligt mycke snabbare utan henne, konsigt nog=). Meningen "Aj aj Hilma, rör inte det där, gå bort därifrån" behövdes aldrig sägas.

Nu ska vi äta lite grann och sedan hämta Hilma hos mamma och pappa. Sedan blir det myssöndag för hela slanten.

Chip Chip!!!

Inga kommentarer: