onsdag 18 mars 2009

Sooooooooooooooool=)

Idag antar jag att alla bloggare nämner solen, så detta tänker även jag göra. Det är vååååår, så skönt. Så jag var till och med tvungen att fira detta med en långpromenad med mamma idag. Det blev "Jimmy rundan", så nu ska detta ske minst en gång i veckan. Men jag tror dock inte det håller, jag är så otroligt dålig på att gå ut och gå. Särskilt nu när Hilma bara ska gå själv och absolut inte vill sitta i vagnen. Klart att jag ta med mig henne, men då blir det ingen motion. Måste hitta ett sätt så jag fortsätter med det, får kanske sätta upp en bild på mig själv i bikini. Det borde funka...

Imorgon ska jag fixa vårfint i köket, var nere på stan och köpte nya gardiner dit idag och även lite saker till mig=). Tror att jag måste sätta Roine på att tvätta fönstren först, innan gardinerna åker upp. Han är nämligen mycket bättre på det än vad jag är...eller egentligen kanske inte, men det är skönt att slippa=).

Ni som följer Roines blogg vet att garaget är nära. Nu är det verkligen igång! Igår kom en grävmaskin och en lastbil till våran gård och imorse saknades stora delar av tomten, även då mina rabarber som Roine inte hann rädda ifrån grävskopan. Så nu ligger dom i en stor jordhög utanför Valla någonstans, men Roine har lovat mig nya inom en snar framtid! Det kommer nog bli ett garage snart...eller det hoppas jag verkligen annars får vi nog göra en tennisbana och en parkering på tomten. Så nu ikväll så fick jag rätta till alla tavlor i vardagsrummet, dom hängde inte rikigt så rakt som dom skulle göra.

Nu är det dags för Arga snickarn och lite choklad (jag har ju faktiskt varit ute och gått idag=)...)

Inga kommentarer: