torsdag 30 oktober 2008

Bosse Mus har blivit Rolle Råtta!!

För ett par månader sen fångade vi våran andra lilla mus i köket. Vi upptäckte det när han hade bajsat lite överallt, i sopskåpet och i lådorna. (En konstig sak var att det var mest råttbajs i översta lådan...).

Nu när jag hämtat Hilma hos mamma och pappa tänkte jag att jag skulle slänga in lite tvätt i tvättmaskinen. (Det är mitt jobb, Roine hänger den sen).
Hilma var självklart med in, ett sådant där favvo ställe som man inte får vara på. Då hör jag något prassla till bakom toaletten och jag tittar till och där springer han...ROLLE RÅTTA!!!
Han hade flera decimeter mellan ögonen och var hur lång och stor som helst! Jag ryckte åt mig Hilma och sprang ut därifrån. Hjärtat bankade på som tusan och jag ringde Roine...så fort han kom hem åkte det ut en massa råttgift i hela badrummet. Se om vi fått ihjäl den jäveln imorgon bitti. Lovar att det kommer en bild på Rolle sen när vi fått fast honom. För ni tror väl inte jag ljuger om hur stor han var!?

Råttdrömmar ligger nog nära till hand i natt... och dessutom vill jag påminna er om att det är Roines toalett det där, inte min!

Inga kommentarer: