tisdag 21 oktober 2008

Hällforsnäs...

Idag skulle jag sova länge hade jag tänkt, vaknade först av alla i familjen. Tillslut gick jag in och tittade till Hilma vid 9.30, då sitter hon helt nyvaken i sängen och donar. Är det verkligen normalt att ett barn på snart 1½ år sover så länge?! Ni som undrar så somnade hon vid 19.30 igår. I och för sig så hade hon fått välling vid 7, men ändå!
Så det blev frukost mys med hela familjen idag!

När vi var klara åkte Hilma och jag upp till mormor (min mamma) och hämtade moster Fia och mormor, sedan vidare till Hällforsnäs. Dom har nu öppnat Serholt Outlet, brevid Lager 157. Fanns en hel del fint, det blev tillslut ett kuddfodral och ett par gardiner till sovrummet.
Sedan lunch inne på Lager 157, pasta sallad, rikigt god. Vi åkte hem hit för att Hilma skulle sova, så dom fick dricka kaffe här istället. Då bestämdes det att gardinerna som var menade för sovrummet hamnar nu i vardagsrummet istället. Problemet är bara att jag har två fönster till i vardagsrummet, så det blir nog en resa till Hällforsnär imorgon igen=). Det är ju roligare egentligen att byta gardiner där, för i mitt sovrum är ju inte så många...
Måste göra något åt sovrummet också, är så himla trött på det just nu! Se om jag kommer på något bra.

Nu ska jag snart förbereda lite mat till vildungen och mig! Hörs kanske senare igen...

Inga kommentarer: