tisdag 7 oktober 2008

Hemma igen och ny dator=)

Då var man hemma igen efter två dagars shopping och det blev en hel del shopping. Hade en budget när jag åkte hemifrån som sprack efter första dagen. Prickade den med två kronor tillgodo, rätt så bra räknat. Bara det att det var en dag till fylld med shopping, så det hela slutade med att allt blev 3000 kr dyrare än vad jag tänkt...UPS!
Vi räknade ut att varorna i bilen var värda...håll i er...25 000kr, (delat på tre personer). Som ni kanske kan förstå var det väldigt fullt i bilen på vägen hem. Jag satt i baksätet med otroligt lite benutrymme och en kartong med en kökslampa i knät och dessutom såg jag ingenting ut genom höger fönster. Så det var en väldigt spännande resa hem igen.

Vi bodde på Ullareds Motell och det var jättebra eftersom det låg ca 50 meter från ingången. För att spara lite tid och pengar så hade vi tagit med middag till kvällen och frukost, smart tyckte vi. Det visade sig att på detta motellrum fanns det dock inte någon spis...ett pentry utan spis, hur konstigt är inte det?! Som tur är så låg vårat rum nästan vägg i vägg med Harry's, så det blev hämtmat. Ok, men trist när man hade med sig mat.

Nu är vi i alla fall hemma igen och jag har nästan tagit reda på alla saker som vi packade upp på matsalsbordet igår kväll. Skulle ta ett kort hade jag tänkt, men den tanken sprack när jag kom på att vi inte har någon kamera.
Skönt att man kunde handla lite julklappar till Hilma och Svärfar var det inget problem att handla klappar till. Skönt att börja i tid och sen tycker jag att det är så roligt att handla julklappar=). Särskilt till dom som önskar sig något och Hilma såklart!

Nu ska jag titta lite på tv och vänta på att Roine ska komma hem, så jag kan få lite varmvatten så man kan duscha=).
Vad skönt det skulle vara med bergvärme...

Inga kommentarer: