fredag 3 januari 2014

Svar på kommentar

Kul att du gillar bloggen, här kommer svaret på din kommentar:

Hej. Följer din blogg ibland när jag hinner och tycker den är så trevlig. Vi har precis flyttat till hus och jag förstår att ni också har två våningar. Hur får du till det med nattning av lillkillen dagtid/kvällstid? Sover han uppe? Har ni alla sovrum där uppe? :) /M
Vi har två våningar med tre sovrum på övervåningen och ett på undervåningen. Vi diskuterade länge hur vi skulle lösa det. Tjejerna har varsitt rum på övervåningen och vi ville att i framtiden så ska alla barnen ha sina rum där. Så vi övervägde att Elvis skulle få ha sitt rum här nere så han kan leka där utan att gå i trappen. Men med erfarenhet av tidigare barn så leker de inte så mycket på bara sina rum utan det är istället fler leksaker i andra rum, än i deras egna:). Sen löser det inte nätterna, då vi är på två olika plan. Så vi har nu sovrummet här nere och han sitt där uppe. Men han sover fortfarande i vårt rum och lär få göra det tills han sover hela nätter, eller åtminstone då jag inte ammar längre. Hilma och Maja flyttade in till sina rum redan vid ca 5 månader, men i andra huset låg rummen så nära varandra så vi hörde dom. Jag skulle gärna vilja att han sov i sitt rum redan nu, då jag tycker att alla sover bättre, för ingen stör den andra. Som det ser ut nu så ammar han två ggr/natt och just nu skulle det inte funka.

På dagarna sover han ute på altanen i sin vagn och ibland i spjälsängen. Vårt sovrum ligger vägg i vägg med vardagsrummet så just nu så fungerar det perfekt. 

Inga kommentarer: