onsdag 15 januari 2014

Lite mycket ibland...

Det är inte lätt att hålla ordning på allting jämt, som tex vilken veckodag det är. Att hålla koll på om det är onsdag eller torsdag behöver ju inte alltid betyda problem. Om man inte har saker inbokat, som idag! 

Jag pratade med mamma så barnen kunde vara hos henne en stund efter skolan och förskolan, medan jag åkte till BVC med Elvis för läkarkontroll och spruta. Så när jag kom in på BVC så mötte jag en förvånad Tant-Siv som började kolla i sina papper vad hon skrivit. Mycket riktigt, vi hade kommit dit på fel dag! Det vet jag ju, för det var på torsdag klockan 14 vi skulle vara där och eftersom det tydligen bara är onsdag idag så är det fel dag. Jag var så säker på att det var torsdag idag, men vi gör ett nytt försök imorgon istället. Jag sa till och med trevlig helg till Majas fröken idag, hon måste ju ha undrat... 

Lite mycket i huvudet ibland...! 

Inga kommentarer: